Sonntag, 20. November 2011

last days

hello my dears ~


first of all thank you so much for reading and commenting my posts!!! :3
I'm not very talented in writing interesting or funny storys, so I'm really happy, that I have so much followers
and sorry, that I suck reading and commenting all your blogs right now... m(__)m

the weather became really pretty nippy, rainy and windy the last days... ;___;
its not fun to go outside at all...
and inside its sometimes not thaaat comfortable too ^^
we are living in an 200 years old traditional ninja house which doesnt hold the warm air at all... so in winter its usually pretty damn cold in the rooms.
I miss the german heating system xD
but thankfully there is a kotatsu ( 炬燵) in every room xD. I love it :D



 
our garden


or see some pics from the house and surrounding from last year HERE






we actually were'nt doing alot the last days. we went to pick up my Alien Registration Card and Hiros japanese Passport, went shopping in the new built 24 hours Supermarket and visited the hotel in the town for having coffee and delicious cake :3 nom nom
so here are some pics of the last days...



trying to wink... lol
Eiji`s brothers working shirt. He's Okonomiyaki cook *___*
Dango (団子) :3


sorry for the creepy pics, but my iPhone makes mostly weird coloured, blurry pics :/
Im saving money for a digital SLR camera


aaah... I want to make some purikura....
already nearly one month in Japan and didnt even go near a puri machine ;___;
Eiji hates them... so I would be alone xD
Nobody out there who wants to make some with me???


well its already nearly 3 am and I'm going to sleep now
Hiro can be really cruel, when he wakes up hungry xD

have a nice weekend, everyone (//><\\)~








Kommentare:

  1. Ich Liebe deine pics *o* Macht immer wieder Spass deinen blog zu lesen :)

    Und du bist so huebsch...ich sag dir das schon zum driten malXD Ich wuenschte ich waer so huebsch ^^''

    Gehoert euch das Haus echt O.o Das ist total cool *0* So richtig japanisch...XD Und der Garten erst ;3
    hehe...und auf dem bild sieht man die kleine aya :D

    AntwortenLöschen
  2. awwwwwwwww wunderschöne bilder *_* du wohnst in so einem tollen Haus? *_* whaaaa ist ja toll!
    du siehst so hübsch aus^^
    aw der kuchen sieht toll aus x3

    AntwortenLöschen
  3. Oh my GOD your house is BEAUTIFUL! The entire property is like an art museum! *__* sooo beautiful I can't even! I'm moving into your house ok? It'll be fine.. I'll cook for you and clean and stuff! And pick up your kids from kindergarten/school! >: D

    AntwortenLöschen
  4. Was für ein tolles Haus!! Meine Freunde in Shikoku haben so ein ähnliches, es war toll darin zu wohnen, aber viel zu kalt, hahaha.

    Du bist so super hübsch!!! Aber ich glaub das hab ich shcon mal gesagt, was?? Ich liebe es deinen Blog zu lesen, also halt uns auch weiterhin auf dem Laufenden XDDD

    Wart mal kurz, ich jette mal schnell rüber und dann machen wir ganz viele Puris <3<3<3 Kanns kaum erwarten, ich komm garantiert mal in eure Prefäktur :)

    AntwortenLöschen
  5. Sehr schönes Haus! Vor allem die große Fensterfront ist klasse, schade das das ganze nicht so gut isoliert ist. Habt ihr denn eine Klimaanlage die sich auch als Heizung umstellen lässt? Als ich in Taiwan gelebt habe, hatten wir sowas nicht und wir mussten beim schlafen immer unsere Kapuzenpullis tragen. ^^;

    AntwortenLöschen
  6. Schöne Fotos ♥ Euer Haus ist ja der Hammer, echt ein Ninjahaus :D Aber das mit dem Wärmeverlust ist sicherlich nervig :(

    Ich stöber grad mal die Bilder auf deinem anderen Blog durch, die sind ja so süss. Klein Aya ist echt putzig ♥
    Liebe Grüße

    AntwortenLöschen
  7. Gorgeous photos! That place is amazing :)

    Tasia
    http://rufflesandsequins.blogspot.com

    AntwortenLöschen